שר החינוך מתייחס לחוק הגיוס: "צריך מתווה שיוויוני"

אסתי פלד No Comments on שר החינוך מתייחס לחוק הגיוס: "צריך מתווה שיוויוני"

שר החינוך יואב קיש בהתייחסות לחוק הגיוס, במהדורה המרכזית: "אנחנו צריכים להיות מאוד רגישים ולא לייצר מנגנון מפלה. לתת מענה ללומדי התורה אבל בלי לייצר קרע בעם"

יואב קיש צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך יואב קיש, התייחס הערב (ראשון) לחוק הגיוס במהדורה המרכזית עם אבי מימרן, והבהיר כי נעשים מאמצים לקדם מתווה "שלא יצור אפליה" – מה שניתן לפרש למעשה ככוונה שלא לקיים את הנחתם בהסכם הקואליציוני ביחס לחוק. "אנחנו צריכים להיות מאוד רגישים ולא לייצר מנגנון מפלה. לתת מענה ללומדי התורה אבל בלי לייצר קרע בעם", אמר קיש. 

בפתח השיחה, התייחס קיש למחלוקת בין האוצר לארגון המורים: "יש שאלה פתוחה לגבי ארגון המורים והתיכונים. סיכמנו שמחר כל הצוותים נפגשים במשרד האוצר לשיחות עד שיצא עשן לבן".

בנושא זמני הלימוד בחינוך המיוחד: "בעקבות הפסיקה, שאנחנו מכבדים אותה, הרבה מאוד מסגרות יהיו ללא מענה פדגוגי".

עוד אמר קיש בראיון: "מעמד המורה זה נושא מרכזי ששמנו לנגד עינינו. הקמנו צוות בין משרדי לנושא. אנחנו נטפל גם בנושא המעורבות ההורית השלילית".

הוא שיבח את עמיתו, שר החינוך החרדי חיים ביטון ואת המתווה שמאפשר לחסידות בעלזא לקבל תקצוב בתמורה ללימודי ליב"ה: "השר ביטון עושה עבודה מצוינת. מתווה בעלזא נותן מענה לצרכי החסידות. זה ווין-ווין".

על המחאה נגד הממשלה: "יש פה חציה של קווים אדומים. מחאה אלימה שלפעמים אין לה גבולות. אבל מצד שני אנחנו חייבים להיות קשובים לציבור שחש מאוים באמת".



0 תגובות